זוהתה גופתו של ראש הקהילה היהודית באנטקיה

בנצי לייזרוביץ No Comments on זוהתה גופתו של ראש הקהילה היהודית באנטקיה

בתום 48 שעות של חיפושים ומאמצי החילוץ, זוהתה גופתו של שאול ג׳נודי, ראש הקהילה היהודית באנטקיה שבטורקיה

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מבצע ענפי זית: לאחר ארבעה ימים של מאמצים וניסיונות הגעה בדרכים מורכבות, ובתום 48 שעות של חיפושים אינטנסיביים בשעות הלילה אותרה גופתו של שאול ג׳נודי – ראש הקהילה באנטקיה שבטורקיה ע"י צוות חילוץ מיוחד המורכב מחיילי פיקוד העורף ומתנדבי זק"א.

במשך כל שעות הלילה עמלו הצוותים במקום להוצאת גופתו וסמוך לשעה 04:00 הצליחו לחלץ את גופתו מבין ההריסות, בבניין בו התגוררו ראש הקהילה היהודית ורעייתו שהוגדרו כנעדרים מרגע הקריסה. המחלצים פעלו בצורה אינטנסיבית במסירות נפש ובתנאים קשים במשך שעות רבות, עד לאיתורם של השניים וזיהויים הוודאי למרבה הצער הלכודים אותרו ללא רוח חיים.

ביתו של ראש הקהילה שוכן סמוך מאוד לגבות עם סוריה, שם פעלו צוותים מצומצמים תחת אבטחה של יחידות מיוחדות. משלחת החילוץ הגיעה למקום בנסיעה של 6 שעות במיוחד כדי לחפש לחפש את ראש הקהילה. 36 שעות ללא שינה עברו על צוותי החילוץ.

מאות אנשי פיקוד העורף, אנשי רפואה ומתנדבי זק"א ממשיכים בחיפושים ובאיתור הלכודים. עד כה חילצו אנשי המשלחת הישראלית שבעה עשר בני אדם בחיים.

בתוך כך, לפני זמן קצר חולץ בחיים על ידי המשלחת הישראלית ילד בן 7 מבין ההריסות. מדובר במחולץ ה-18 של המשלחת.

היום החלה משלחת הסיוע הרפואי של צה״ל לתת מענה רפואי בבית חולים מקומי בעיר קהרמאנמרש. לראשונה, המשלחת סייעה בפתיחה מחודשת של בית חולים מקומי לאחר שננטש בעת רעידת האדמה, וכעת תעניק בו טיפול רפואי לנפגעים באזור.

באמצעות ציוד ומכשור רפואי שהגיע מהארץ, חברי המשלחת השמישו חדרי מיון ורפואה דחופה, טיפול נמרץ וחדרי ניתוח.

צוותי הרפואה אשר פועלים בבית החולים מונים כ-140 רופאים ואחיות, רוקחת, טכנאי רנטגן, טכנאי מעבדה, פרמדיקים ואנשי לוגיסטיקה רפואית. על משלחת הסיוע הרפואי מפקד סגן קצין הרפואה הראשי, אלוף-משנה דוקטור תומר קולר.

חלק מחברי המשלחת הם רופאים ואחיות אשר גויסו בשירות מילואים. כמו כן, המשלחת מונה נציגים ממד"א, משרד הבריאות וארגונים נוספים.

הבוקר דווח כי מניין ההרוגים ברעידת האדמה הקטלנית בטורקיה ובסוריה עומד על למעלה מ-20 אלף. רשויות הבריאות בטורקיה מעריכים כי המספר יעלה בימים הקרובים.



0 תגובות